Afirmacje dla początkujących

Afirmacje dla początkujących

Afirmacje są jedną z najszybszych i najłatwiejszych metod zmieniania swojego bytu. Zasięg sfer życia jakimi możemy objąć afirmacjami jest niezliczony. Chcesz cieszyć się lepszym zdrowiem, osiągnąć upragniony cel w życiu, odnieść sukces i wiele, wiele więcej…  przyciągnąć jednym słowem wszystko. Jej działanie opiera się ściśle na prawach podświadomości. Z afirmacjami nie ma też żartów, osoby dopiero zaczynające powinny zacząć od prostszych afirmacji jakie poniżej zostaną przedstawione. Należy pamiętać, że afirmacja nie zbyt precyzyjna może nam zaszkodzić!

Poniższy artykuł jest napisany pod kątem osób początkujących – czyli czego nie powinno się robić, a co najlepiej działa.

Podświadomość konfrontuje to co afirmujemy z nasza rzeczywistością. Jeśli nasza afirmacja jest sprzeczna ze stanem obecnym, to osobie początkującej może przynieść efekt przeciwny.
Przykład:  Ktoś kto jest chory afirmując „Jestem zdrowy”, „mam dobre zdrowie” z góry skazany jest na porażkę.
W tym momencie powstanie sprzeczność, która zostanie bardzo łatwo wyłapana przez podświadomość. Tego typu afirmacje są przeznaczone dla osób zaawansowanych.

Ktoś kto dopiero zaczyna przygodę z afirmacjami powinien stosować krótkie zwroty bezosobowe.
Przykład: zdrowie, bogactwo, sukces.

Najlepiej powtarzać je w ciągu dnia kilka razy.

Bezosobowa forma ma jedna spora przewagę nad osobowa. Chodzi mianowicie o ilość powtórzeń. W osobowej powstaje problem jak często powtarzać zwroty by był efekt, a jednocześnie podświadomość nie zaprzeczyła. Im więcej powtarzamy osobowo tym większe jest prawdopodobieństwo sprzeczności. Podświadomość odbiera to w taki sposób: często coś powtarzam, czyli mam brak tego czegoś.

W formie BEZosobowej nie ma wskazanej osoby dlatego wyższe Ja przyjmuje ją z łatwością. W tej formie liczba powtórzeń działa na korzyść. Im częściej powtórzymy daną afirmacje, tym szybciej może zadziałać. Jednak najlepiej wszystko dawkować z umiarem i stosować afirmacje 3-5 razy dziennie. Nad świadomość która słyszy często „sukces” zaczyna odbierać go jako naturalną rzecz rzeczywistości, a jej wewnętrzna postać zaczyna się ujawniać pod dana postacią.

Kiedy afirmować
Najlepiej gdy nie ma w nas emocji negatywnych, zdenerwowania, rozdrażnienia. Emocje wywołują pewne reakcje i te negatywne mogły by spowodować zaprzeczenie tego co wypowiadamy. Wyglądało by to tak: czujemy co innego a mówimy co innego. Powinna być pewnego rodzaju harmonia z tym co odczuwamy.

Istnieją pewne sytuacje w których afirmacja: „jestem bogaty”” jestem szczęśliwy” zadziała pomimo odmiennego stanu rzeczywistości. Wymaga to skupienia, opanowania swoich negatywnych emocji, ćwiczeń, są one dla osób zaawansowanych.

Osobowe formy afirmacji są  bardzo popularne. Ich skuteczność jest jednak zależna od kilku czynników dlatego osoba początkująca powinna zacząć od form bezosobowych, które dadzą najlepsze efekty

rozwój osobisty ukierunkowany na sukces